busy z niemiec do polski

Konstrukcja autobusu - historia

Poprzednikami autobusów w drogowym transporcie pasażerskim były dyliżanse i omnibusy ciągnięte przez konie. W niektórych krajach (Wielka Brytania i Francja) już w XIX wieku rozpowszechniły się także omnibusy o napędzie parowym, jednak konieczność wożenia dużych masowo i objętościowo zapasów wody oraz paliwa nie sprzyjały rozwojowi konstrukcji tych pojazdów.

W Anglii w 1865 rozwój parowych omnibusów zablokowała tzw.

ustawa o czerwonej fladze (Red Flag Act), praktycznie zakazująca ich używania. Wynalezienie silnika spalinowego pod koniec XIX wieku umożliwiło powstanie omnibusów spalinowych ? czyli autobusów (auto ? sam, bus ? końcówka łacińskiego przypadku ze słowa omnibus = dla wszystkich, dosłownie ? wszystkim).

Pierwsze konstrukcje (pierwotna nazwa Automobil-Omnibus, następnie Auto-Omnibus) powstały w firmie Benz na początku jej istnienia i w 1895 roku podjęły komunikację w Niemczech.

Pierwsze autobusy powstawały przez zabudowę kabiny pasażerskiej na podwoziu samochodu ciężarowego i były napędzane silnikami o zapłonie iskrowym.

Trzecia ? po fabrykach Daimlera i Benza ? niemiecka fabryka pojazdów silnikowych, Stoewer w Szczecinie była pierwszą fabryką autobusów4 sensu stricto.

Produkcję rozpoczęto tam w latach 1899?1900.

Wykonywano wtedy m.in.

podwozia na eksport, karosowane w miejscu dostarczenia.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#Historia_konstrukcji

Wygodne podróżowanie busami

Wśród wielu udogodnień, jakie możemy spotkać obecnie podczas podróży busami, przede wszystkim należy wymienić klimatyzację.

Jest ona istotna szczególnie dla wielu pasażerów podróżujących w trakcie upalnego zazwyczaj lata.

Klimatyzacja sprawia, że nawet zagraniczne podróże busami są bardzo komfortowe.

Oczywiście, podczas zimowego transportu busem nie może zabraknąć ogrzewania.
Stworzenie dogodnych warunków cieplnych dla pasażerów jest jedną z najistotniejszych spraw, jeśli chodzi o przejazd busami. Nie brakuje także i innego wyposażenia, przydatnego dla pasażerów. Niejednokrotnie podczas transportu busem możemy także skorzystać z bezpłatnej sieci internetowej czy gniazdek, które będą przydatne zwłaszcza dla osób korzystających często z komputera czy telefonu.

O autobusach piętrowych

busy z niemiec do polski
Autobus piętrowy ? autobus z dwoma poziomami (piętrami), mieszczący od 60 do 80 pasażerów. W komunikacji miejskiej wykorzystywany głównie w Wielkiej Brytanii, gdzie najbardziej rozpoznawalnym modelem jest londyński Routemaster.

Autobusy piętrowe stanowią znaczną część taboru również w Hongkongu i Singapurze, a na kontynencie europejskim - w Berlinie oraz w Dublinie, gdzie przewoźnik Dublin Bus posiada 916 autobusów piętrowych1. Istnieją modele autobusów bez dachu, które wykorzystywane są do obwożenia turystów po większych miastach (np.

Londyn, Edynburg, Dublin, Kraków). Inne wersje autobusów piętrowych znajdują również zastosowanie w komunikacji międzynarodowej. Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_pi%C4%99trowy.

Widok do druku:

busy z niemiec do polski