Komputery się psują, na nieszczęście często w najgorszym momencie.

Czasami nie ma wyjścia i musimy wezwać , aby go naprawić.

Dzisiaj właśnie o serwisach komputerowych.

Z Wikipedii - definicja komputera stacjonarnego

pogotowie komputerowe szczecin pogotowie komputerowe szczecin
Komputer stacjonarny (ang.
desktop ? na biurko) ? rodzaj komputera osobistego, który zwykle jest na stałe umiejscowiony przy biurku.

Składa się z co najmniej trzech zasadniczych elementów: jednostki centralnej, monitora i klawiatury. Niegdyś istniał podział na komputery biurowe i domowe, w którym domowe miały zazwyczaj mniejszą moc obliczeniową, ale za to więcej możliwości multimedialnych.

Obecnie jednak zanikł, gdyż multimedialność jest już standardem w komputerach, a gry komputerowe ? czyli jedno z popularnych zastosowań komputerów domowych ? wymagają nieraz dla wykorzystania pełni ich możliwości naprawdę mocnych maszyn, podczas gdy do typowych prac biurowych wystarczają najprostsze i najtańsze zestawy. W związku z rozwojem technologicznym oraz przekroczeniem barier miniaturyzacji wielu układów scalonych czy podzespołów elektronicznych, a przede wszystkim w związku z upowszechnieniem się nowoczesnych technologii, a co za tym idzie przeniesieniem produkcji do Azji, spadły ceny komputerów przenośnych, czyli laptopów oraz palmtopów (PDA, asystent elektroniczny), ich ilość w stosunku do komputerów stacjonarnych ciągle rośnie.
Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Komputer_stacjonarny

Opieka informatyczna

Sporo serwisów komputerowych oferuje także obsługę informatyczna dla firm.

Usługa ta polega na opiece nad wszystkim co jest związane z informatyką w danej firmie.

Często jest to serwer danych, linie telefoniczne, VoIP, sprzęt komputerowy i drukarki.

Opieka informatyka może być realizowana w formie stałego zatrudnienia lub usługi abonamentowej z określona liczba reakcji na dany miesiąc. Niezależnie od modelu pomocy informatyka musi on znać się na rozwiązaniach zastosowanych w danej firmie.

Ogólnie jest to usługa potrzebna w firmach różnej wielkości.

A specjalista znający sie na rzeczy szybko pomoże w razie awarii.

Naprawić, czy kupić nowy?

Czy warto serwisować komputer, czy też lepiej kupić nowy sprzęt? Cóż - jeśli nie mamy już gwarancji to czasem się zastanawiamy, czy nie powinniśmy kupić nowego urządzenia.

Producenci bardzo chcą, żebyśmy tak myśleli.

Jednak bardzo często problem da się naprawić niewielkim kosztem, nawet jeżeli uszkodzona jest płyta główna - będziemy kilkaset złotych "do tyłu" a nie kilka tysięcy.
Ba - czasami warto przemyśleć, czy opłaca się wysyłać komputer na naprawę gwarancyjną.
Bardzo często okazuje się, że jednak ta naprawa nie zostanie wykonana na koszt producenta, ponieważ sprzęt został rzekomo zalany,.
Wtedy albo spotka nas odmowa, albo sami będziemy musieli ponieść koszty.
Niestety - trzeba się uzbroić w cierpliwość, jeśli chcemy by producent spełnił swoje obietnice.

.